De decembermaand staat voor de deur

In alle eerlijkheid relateer ik december altijd aan hoge verwachtingen en veel stress.
De balans werk – prive – tijd voor jezelf lijkt niet meer te bestaan. Vooral dat laatste, aandacht voor jezelf, schuiven we vaak door naar januari. Gelukkig heb ik voor januari mooi nieuws!
Speciaal voor deze stress momenten heb ik onderaan een korte en fijne oefening gezet die je overal kunt toepassen!


Heninneringsavond Snijders Uitvaartzorg
Op 7dec a.s. mag ik spreken over ‘anders omgaan met verlies’ tijdens de herinneringsavond van Snijders Uitvaartzorg. Hoe kun je welk het verliezen van iemand echt met je leven integreren? Ik ben ontzettend dankbaar dat ik dit mag doen.
Wil je ook dat ik kom spreken op jouw evenement of avond? Mail me gerust!

Vanaf januari huisvest Studio Nine2Five zich in Het Julius!
Januari de maand voor nieuwe voornemens voor het nieuwe jaar. Ook Praktijk Nine2Five begint 2020 met iets ontzettend moois! Want vanaf januari opent de Studio Nine2Five haar deuren voor mindfulness groepslessen. Ik heb een ontzettend fijne, warme en bijzondere locatie gevonden, Het Julius te Dieren. Deze ruimte biedt de mogelijkheid tot groepslessen tot een grote van 10 personen.

Op dinsdag avond van 19.30u tot 22.00u geef ik iedere acht weken de training ‘Mindfulness bij verlies’. Heb jij te maken met verlies in de vorm van overlijden, relatiebreuk, ziekte, ontslag of moet je dealen met een nieuwe werkelijkheid als bijvoorbeeld een onvervulde kinderwens? Dan ben je ontzettend welkom. Tijdens deze lessen ga je leren hoe je altijd adem kunt blijven halen ondanks dat angst, pijn, verdriet je leven lijken te hebben overgenomen. Je leert hoe je Echt voor jezelf kunt zorgen in de tijd dat je het ontzettend nodig hebt. En daarnaast zullen de oefeningen een ontspannende werking op je hebben zodat je in heftige periode in je leven zoveel mogelijk slaap kunt vatten.

Op woensdagochtend van 9.15 tot 11.15 kun je deelnemen aan ‘Mindfulness voor mama’s’. In vier weken leer je hoe je een betere balans kunt vinden tussen het moederschap, werk, en jij zelf. Door liefdevolle aandacht te geven aan jezelf zul je direct merken dat je ook meer geduld hebt tegenover je kinderen. En door te ervaren dat jij je gedachten niet bent, zul je makkelijker dingen los kunnen laten en meer in het moment kunnen zijn. Na de training zal je beter in staat zijn te kunnen genieten van je kinderen en van de momenten die gewoon even zonder je kinderen zijn! Zonder schuld gevoel!

1 op 1 bij kinderwens
De succesvolle online 1 op 1 training van Praktijk Nine2Five voor vrouwen met een kinderenwens en die daardoor elke maand meer stress ervaren is natuurlijk ook in 2020 gewoon te boeken!

Wil jij je alvast inschrijven voor een van bovenstaande trainingen? Klik dan hier.

Oefening
Omdat Sinterklaas in het land is deel ik graag nu al een oefening met jullie die je direct zelf kunt toepassen. Bijvoorbeeld ter voorbereiding op dat moeilijke gesprek. Als omschakeling van werk naar privé of gewoon omdat het heerlijk is om te doen!
Bewust aandacht besteden aan je lichaam en aan wat je voelt heeft al een positieve werking op het stressniveau in je lichaam.
Ga even voor je zelf na. Het helpt om dit op te schrijven.
Wat voel je?
Waar voel je dat?
Kun je je voeten op de grond voelen staan?
Hoe is het in je bekken? In je schouders?
Je hart?
Je buik?
Is er iets wat aandacht vraagt?
Waar haal je adem? Via neus of mond?
Waar kun je de adem op dit moment in je lichaam voelen?

Wanneer je met aandacht in je lichaam aanwezig kunt zijn, kun je je beter concentreren. En ben je beter in staat om bewust met een ander bezig te zijn. Bijvoorbeeld op je werk of thuis.
TIP:
Oordeel niet over wat je voelt. Het is wat het is.
Mocht je het lastig vinden om aandacht aan je lichaam te geven, schrijf dan kort voor dat je aan een opdracht begint op papier wat je voelt in je lichaam.

Wees lief voor jezelf deze december maand!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *